Με αφορμή την επιστολή που έλαβε ο Δήμαρχος Ιλίου κ. Νίκος Ζενέτος από το Δεκαπενταμελές Συμβούλιο των μαθητών του 4ου Γυμνασίου Ιλίου, στην οποία επισήμαναν διάφορα προβλήματα του σχολείου τους, επισκέφθηκε τη σχολική μονάδα μαζί με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Γεώργιο Λιόση και τον Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Κυριάκο Καραγιώργη, πραγματοποιώντας με τους μαθητές έναν εποικοδομητικό διάλογο πάνω σε ζητήματα υποδομών και εκπαίδευσης.
Ο Δήμαρχος Ιλίου φανερά ικανοποιημένος από την πρωτοβουλία και το επίπεδο της συζήτησης, διαπιστώνοντας το πνεύμα συνεργασίας και την ωριμότητα των παιδιών, δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Ο διάλογος με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του 4ου Γυμνασίου επιβεβαίωσαν τον σημαντικό ρόλο του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων, καθώς μυούν τα παιδιά στις δημοκρατικές διαδικασίες, αναδεικνύοντας την αξία της συμμετοχής και της ενεργοποίησης της σχολικής κοινότητας προς όφελος τόσο των μαθητών, όσο και του σχολείου.
Οι μαθητικοί αυτοί θεσμοί συμβάλλουν στην ανάπτυξη της υπευθυνότητας και βοηθά τα παιδιά να αντιληφθούν την αξία της διαμόρφωσης και της επεξεργασίας των απόψεων προκειμένου να καταλήξουν σε κοινές αποφάσεις και συμπεράσματα. Τους βοηθούν επίσης, να συνειδητοποιήσουν καθήκοντα, υποχρεώσεις και δικαιώματα που έχουν, καλλιεργώντας κλίμα ισοτιμίας και πίστης στις ανθρώπινες αξίες και στον ίδιο τον άνθρωπο.»
Ο Δήμαρχος Ιλίου φανερά ικανοποιημένος από την πρωτοβουλία και το επίπεδο της συζήτησης, διαπιστώνοντας το πνεύμα συνεργασίας και την ωριμότητα των παιδιών, δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Ο διάλογος με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του 4ου Γυμνασίου επιβεβαίωσαν τον σημαντικό ρόλο του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων, καθώς μυούν τα παιδιά στις δημοκρατικές διαδικασίες, αναδεικνύοντας την αξία της συμμετοχής και της ενεργοποίησης της σχολικής κοινότητας προς όφελος τόσο των μαθητών, όσο και του σχολείου.
Οι μαθητικοί αυτοί θεσμοί συμβάλλουν στην ανάπτυξη της υπευθυνότητας και βοηθά τα παιδιά να αντιληφθούν την αξία της διαμόρφωσης και της επεξεργασίας των απόψεων προκειμένου να καταλήξουν σε κοινές αποφάσεις και συμπεράσματα. Τους βοηθούν επίσης, να συνειδητοποιήσουν καθήκοντα, υποχρεώσεις και δικαιώματα που έχουν, καλλιεργώντας κλίμα ισοτιμίας και πίστης στις ανθρώπινες αξίες και στον ίδιο τον άνθρωπο.»