Tην Πέμπτη 14 Μαΐου 2026 στη συνεδρίασή του το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ιλίου, ενέκρινε ομόφωνα το παρακάτω ψήφισμα που κατέθεσε το Σωματείο Εργαζομένων του Δήμου Ιλίου και αφορά τη στήριξη των κοινωνικών δομών των Δήμων και των εργαζομένων του:
«Το Διοικητικό Συμβούλιο του σωματείου εργαζομένων Δήμου Ιλίου ζητά από το Δημοτικό Συμβούλιο τη στήριξη των εργαζομένων των κοινωνικών δομών που εργάζονται στο Δήμο Ιλίου συμβάλλοντας έμπρακτα στον δίκαιο αγώνα τους για σταθερό και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.
Οι εργαζόμενοι με προγράμματα ΕΣΠΑ προσφέρουν τις υπηρεσίες τους για περισσότερο από δέκα χρόνια στους ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ και στο ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ. Αναλογικά με το σύνολο των εργαζομένων στις αντίστοιχες δομές καλύπτουν πάνω από το μισό της δυναμικότητας.
Οι αδιάκοπες και επαναλαμβανόμενες συμβάσεις τους αποδεικνύουν την αναγκαιότητα των ιδίων αλλά και των υπηρεσιών που προσφέρουν. Αποδεικνύουν τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες τις οποίες καλύπτουν.
Το πρόσφατο ψήφισμα της ΚΕΔΕ επισημαίνει την ανάγκη μονιμοποίησης των εργαζομένων με σταθερή σχέση εργασίας ζητώντας από την κεντρική διοίκηση να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες για τη διατήρηση και ενίσχυση των κοινωνικών υπηρεσιών των Δήμων, με σταθερό θεσμικό και χρηματοδοτικό πλαίσιο. Την κατάργηση της διάταξης του άρθρου 37 του ν. 4915/2022 στο πλαίσιο της εφαρμογής του άρθρου 102 του Συντάγματος (διοικητική- οικονομική αυτοτέλεια δήμων).Τονίζεται ότι οι πάγιες ανάγκες των Δήμων δεν μπορούν να καλύπτονται με επισφαλείς μορφές εργασίας, ενώ αναδεικνύεται και ο κίνδυνος απώλειας έμπειρου προσωπικού.
Τονίζεται η διασφάλιση της συνέχισης λειτουργίας με το υφιστάμενο προσωπικό και ένα σταθερό, βιώσιμο πλαίσιο εργασιακών σχέσεων, καλώντας παράλληλα την Πολιτεία σε ουσιαστική ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Καταθέτουμε την πρόταση μας για λήψη απόφασης στήριξης, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συναδέλφους μας οι οποίοι βρίσκονται σε καθεστώς ομηρίας και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στις οικογένειες και τους ανθρώπους που εξυπηρετούνται κάθε χρόνο από τις κοινωνικές δομές του Δήμου μας.
Διεκδικούμε:
– Κατάργηση της Διάταξης “Βορίδη”
– Μονιμοποίηση εργαζομένων
– Στελέχωση των κοινωνικών υπηρεσιών με ασφαλείς εργασιακές συνθήκες
– Διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των δομών προς όφελος της κοινωνίας
Σας καλούμε να συνταχθείτε μαζί μας ώστε να δοθεί μια οριστική λύση στην απαράδεκτη εργασιακή ΟΜΗΡΙΑ.»
Το παρόν ψήφισμα θα κοινοποιηθεί:
- Στην ΚΕΔΕ
- Στην ΠΟΕ – ΟΤΑ
- Στο Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Ιλίου
- Στον τοπικό τύπο
- Στο διαδίκτυο
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ.
ΚΟΥΚΟΥΒΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥΣa