15/12/2016 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΙΛΙΟΥ ΝΙΚΟΥ ΖΕΝΕΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΠΕΡΙΠΤΕΡΙΟΥΧΟΣ»

15/12/2016 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΙΛΙΟΥ ΝΙΚΟΥ ΖΕΝΕΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΠΕΡΙΠΤΕΡΙΟΥΧΟΣ»

1.   Ποια είναι η άποψή σας για το ρόλο και την προσφορά του περιπτέρου στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας μας;
 
Δήμαρχος Ιλίου Νίκος Ζενέτος:
Τα περίπτερα είναι κομμάτι της κοινωνίας μας, εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Η μορφή που έχουν και γνωρίζουμε, αποτελεί μια Ελληνική ιδιαιτερότητα, η οποία πράγματι, έχει βοηθήσει τον καταναλωτή, έχοντας συμβάλλει και στον τουριστικό τομέα, αφού παρέχει ευκολία, αμεσότητα και πρακτικότητα στο αγοραστικό κοινό.
Όταν πρωτοεμφανίστηκαν τα περίπτερα στις αρχές του 1900, ήταν λιγοστά, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας και ήταν μικρά καπνοπωλεία. Σιγά, σιγά, όταν ξεκίνησε η χορήγηση αδειών σε τραυματίες πολέμου, ο αριθμός τους άρχισε να αυξάνει, ενώ καθορίστηκε το σχήμα και το μέγεθος των περιπτέρων. Προστέθηκαν νέα προϊόντα, περιοδικά, εφημερίδες, με νέα νομοθεσία έγιναν ομοιόμορφα, ομοιόχρωμα, με ίδιες διαστάσεις, (με ρολά και ψυγείο για τα αναψυκτικά), τοποθετούνταν στα πεζοδρόμια, στις πλατείες, στα πάρκα, στις στάσεις των λεωφορείων, στα ΚΤΕΛ και με την πάροδο του χρόνου, το περίπτερο εδραιώθηκε στις καθημερινές συνήθειες της κοινωνίας, παίρνοντας τη σημερινή του μορφή.
Όταν, μάλιστα, άρχισαν να πουλούν εφημερίδες, που ήταν ο μόνος τρόπος πληροφόρησης για το ευρύ κοινό εκείνη την εποχή, τα περίπτερα έγιναν σημείο αναφοράς. Οι εφημερίδες που αναρτούσαν στις προθήκες τους και ενημέρωναν για τις εξελίξεις και τα μεγάλης ιστορικής σημασίας γεγονότα, έκαναν το περίπτερο πολύ σημαντικό για την καθημερινότητα των κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων, σε εποχές κρίσιμες για την πορεία και την ανάπτυξη της Ελλάδας.
Με την εμφάνιση δε των πρώτων τηλεφώνων, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της μεγάλης εσωτερικής μετανάστευσης, που οι τηλεφωνικές συσκευές στα σπίτια ήταν ελάχιστες και η επικοινωνία με συγγενείς και φίλους στους τόπους καταγωγής ήταν απαραίτητη, ο ρόλος των περιπτέρων που διέθεταν τηλέφωνα – με μετρητές αρχικά και μετά με κερματοδέκτες- ήταν πολύ σημαντική για την κοινωνία. Οι περιπτεράδες τότε, ήξεραν τα πάντα για τη γειτονιά.
Ο ρόλος του περιπτέρου, όμως, ήταν πολύ σημαντικός και για την οικονομία της χώρας, ιδιαίτερα όταν στα περίπτερα δόθηκε αποκλειστικό δικαίωμα πώλησης καπνοβιομηχανικών προϊόντων, γεγονός που λειτούργησε, ειδικά στην αρχή, ως φοροεισπρακτικός μηχανισμός για να εξασφαλίζει το κράτος έσοδα από την πώληση του καπνού.
Σήμερα συμβάλλουν όπως κάθε άλλη επιχείρηση στην οικονομία της χώρας. Αν και με την πάροδο του χρόνου ο ρόλος τους στην κοινωνία έχει αλλάξει και επαναπροσδιοριστεί, τα περίπτερα εξακολουθούν να είναι άρρηκτα συνδεδεμένα και ενσωματωμένα στην καθημερινότητα των ανθρώπων.
 
2.   Πώς βλέπετε το παρόν και το μέλλον των περιπτέρων;
 
Δήμαρχος Ιλίου Νίκος Ζενέτος:
Το παρόν είναι δύσκολο, για το μέλλον όμως, έχω εμπιστοσύνη στην προσπάθεια των μικρομεσαίων επιχειρηματιών, που χωρίς τη στήριξη της πολιτείας, δίνουν τη δική τους καθημερινή μάχη για να κρατήσουν όρθιες τις επιχειρήσεις τους και βοηθούν με όση δύναμη έχουν την οικονομία της χώρας μας.
 Οι συνθήκες λειτουργίας των επιχειρήσεων, η ύφεση της Ελληνικής οικονομίας, η δεινή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι καταναλωτές και η σκληρή πραγματικότητα που διαμορφώνεται καθημερινά για όλους, σίγουρα δεν αφήνουν ανεπηρέαστα τα περίπτερα. Η απώλεια ποσοστού του κέρδους τους, η μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος, τα υψηλά ενοίκια, οι αυξημένες υποχρεώσεις, τα σκληρά φορολογικά μέτρα που διαρκώς αλλάζουν, δημιουργούν ένα ασφυκτικό οικονομικό περιβάλλον και για τους περιπτεριούχους. Θα πρέπει να υπάρξουν ελαφρύνσεις, για να μπορούν να αντέξουν στο χρόνο. Αυτοί οι άνθρωποι αγωνίζονται καθημερινά για το μεροκάματο, σε δύσκολες συνθήκες, εκτεθειμένοι στη ζέστη, στο κρύο και στους κινδύνους, με πολλές ώρες εργασίας. Πιστεύω ότι, οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες είναι αυτοί που μπορούν, αφενός να κρατήσουν ζωντανή την οικονομία της χώρας μας, αφετέρου να συμβάλλουν στην ανάπτυξη και στην ανάκαμψή της, εφόσον υπάρξει πολιτική βούληση προς αυτήν την κατεύθυνση.
 
 
3.   Με την ευκαιρία, ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε στους περιπτεριούχους που δραστηριοποιούνται στον Δήμο σας;
 
Δήμαρχος Ιλίου Νίκος Ζενέτος:
Αυτό που θα ήθελα να σημειώσω είναι πως, μέσα στις δυνατότητες των αρμοδιοτήτων μας και το ισχύον νομικό πλαίσιο, κάνουμε ό,τι μπορούμε καλύτερο, με αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, προκειμένου να βοηθήσουμε τον κλάδο.
Από πλευράς μας, αυτό που επιθυμούμε δεν διαφέρει από αυτό που  θέλουν και όλοι οι πολίτες του Ιλίου: μια όμορφη, καθαρή και καλαίσθητη πόλη, με ανθρώπινο πρόσωπο, για να μπορούμε να την απολαμβάνουμε όλοι μας.
Ένα «φορτωμένο» περίπτερο, δεν είναι πάντοτε το πιο προσιτό προς τον καταναλωτή και πολλές φορές η εικόνα που παρουσιάζουν τέτοιου είδους περίπτερα, αγγίζουν τα όρια της αισθητικής ρύπανσης. Η χρήση του κοινόχρηστου χώρου που καταλαμβάνουν, μπορεί να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετεί αφενός τη δική τους επιχείρηση, αφετέρου τον καταναλωτή και την αισθητική της πόλης μας. Πιστεύω ότι, τέτοια θέματα είναι εύκολο να λυθούν με συνεργασία και θετική προαίρεση και το αποτέλεσμα θα μας αποζημιώσει όλους.

<!–

–>